bel of app: 06 37 44 61 24

Cesartherapie

Er zijn tal van redenen om je aan te melden voor oefentherapie maar vaak gaat het om een lichamelijke klacht waar je vanaf wilt.

Lichamelijke Klachten kunnen zijn

• Houding en bewegingsafwijkingen
  • Behandelingen van klachten veroorzaakt door houding en bewegingsafwijkingen, bijvoorbeeld: nek-, schouder- en rugklachten, heupklachten, spanningshoofdpijn, alsmede het bestrijden van beroepsklachten.
  • Verbetering van ademstechniek, bijvoorbeeld bij hyperventilatie.
  • Neurologische aandoeningen, zoals arthrose en osteoporose.
  • Orthopedische aandoeningen, zoals een hernia, ischias, ziekte van Parkinson en MS.
  • Reumatische aandoeningen, zoals arthritis, ziekte van Bechterew of fybromyalgie.
  • Cardiologische aandoeningen: zoals CVA.
  • Revalidatie na een nieuwe heup of knie.

Directe toegankelijkheid

Sinds 2008 kunt u rechtstreeks naar de Oefentherapeut Cesar zonder verwijzing van uw arts(DTO). Het geeft u als patiënt de vrijheid om zelf, op eigen initiatief en zonder tussenkomst van arts, een oefentherapeut in te schakelen.

Screening

Wanneer u zich aanmeldt zonder verwijzing van de huisarts zal eerst een screening plaatsvinden. Deze screening moet aan het licht brengen of u met uw klacht/hulpvraag bij de oefentherapeut aan het juiste adres bent. Wanneer uw klacht/hulpvraag niet geïndiceerd is voor Oefentherapie, zal de oefentherapeut u adviseren alsnog naar uw huisarts te gaan.

Anamnese + Onderzoek

Wanneer u een afspraak maakt via een verwijzing van de huisarts, zal er gestart worden met een anamnese. Deze zal bestaan uit een gesprek om uw dagelijkse leven in kaart te brengen en daarmee de klachten die u ervaart. Dit gesprek zal vervolgd worden door een onderzoek  waarbij we uw houding, bewegingen, spierspanning en ademhaling zullen onderzoeken. Uit de anamnese en het onderzoek zal een behandelplan komen die afgestemd is op uw hulpvraag.

Contact opnemen mag altijd!

Email adres

info@oefentherapiepraktijk-salutem.nl